Blog Archive

Thursday, January 20, 2011

Cal córrer més

El Periódico. 9/12/2010
El nou Govern de la Generalitat, la composició del qual està ultimant aquests dies el futur president, Artur Mas, suprimirà en breu el límit de 80 quilòmetres per hora que el tripartit va imposar en els accessos a Barcelona. Així ho ha avançat Mas en una entrevista a El Matí de Catalunya Ràdio. "En poques setmanes se suprimirà el límit", ha assegurat el líder de CiU.
 
El Blog de RAC 1. 19/01/2011.
Mentrestant, el director general de Comunicació del govern, Jordi Cuminal, ha dit a través del Twitter dEl món a RAC1 que "tal com va dir el president, aquest gener, el govern farà públic el qué, com i quan de la supressió dels 80.
 
Espero que el govern no ho estigui repensant.
La supressió del límit és necessària. Altres ciutats europees que apliquen mesures similars ja rectificaran.

Potser és cert com diuen alguns estudis que el límit ha reduït la contaminació, i també és veritat que s'han produït menys morts des de la implantació de la mesura, però aquests arguments no són suficients. El progrés requereix certs sacrificis.

El més important és guanyar temps. Per anar a l'aeroport podrem estalviar 1 minut i gairebé tres minuts per anar al golf de Sitges.
Però l'argument més contundent a favor de la supressió és que cap idea d'ICV (aquesta ho va ser) pot ser bona.

Sort que encara queden polítics amb seny:

Maria Rosell. Portaveu del govern local de Sant Sadurní d'Anoia (CIU). Es absurd que per anar a Barcelona a les dues de la matinada s'hagi d'anar a 80 quilòmetres a l'hora. Reconec que la reducció de velocitat contribueix a reduir el nombre d'accidents i redueix la contaminació, però s'ha d'aplicar amb seny i de forma variable.

Salvador Esteve. Alcalde de Martorell (CIU). Anar a 80 quilòmetres per hora a les dues de la matinada és una cafrada

Miquel Buch. Alcalde de Premià de Mar (CIU). Tal com està plantejat ara hi ha moltes incoherències. Per exemple no té sentit que a la matinada, quan no hi ha ningú a l'autopista, només es pugui anar a 80.

Pere Regull. Alcalde de Vilafranca del Penedès (CIU). No té cap sentit anar a 80 per l'autopista a les 11 de la nit quan en els trajectes de Barcelona al Penedès, pràcticament, "vas sol" a aquestes hores.

Carme García (PSC). Alcaldessa de Rubí (PSC). La regulació de la velocitat "ha estat positiva perquè ha reduït els accidents a la meitat". Tot i això, és partidària de "la flexibilitat que s'aplica en segons quins països europeus", perquè "tampoc no s'ha de ser tan estricte".

No comments:

Followers