Blog Archive

Wednesday, January 19, 2011

s'ha de treballar més i cobrar menys

Los trabajadores de Nissan dieron luz verde la semana pasada, vía referéndum, a un convenio colectivo que introducía contención salarial hasta 2014 y más medidas de flexibilidad.

Cinco Dias. 19/01.Nissan obtendrá créditos blandos del Ministerio de Industria por la mitad de los 80 millones de euros que invertirá en la planta barcelonesa de la Zona Franca para fabricar la nueva furgoneta pick-up. Este compromiso y el aumento de la flexibilidad de la plantilla fueron básicos para que la matriz japonesa decidiera ayer adjudicar el proyecto en Barcelona.

La Vanguardia 16/01. La responsabilidad y el sentido común se han impuesto entre los trabajadores de la fábrica barcelonesa de Nissan.Las condiciones aprobadas comportan la aceptación de más contención salarial y más productividad de las que prevé el vigente convenio colectivo, así como la adopción de nuevas medidas de flexibilidad de jornada.Hay que lamentar que se tardase tanto en adoptar la decisión correcta.

El Periódico 18/01. El conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Francesc Xavier Mena, ha elogiat la responsabilitat dels sindicats de Nissan, que ha permès que la multinacional japonesa adjudiqui la nova furgoneta a la planta de Barcelona a Zona Franca.Mena ha posat el que ha passat a Nissan "com a exemple" de "per on ha d'anar el futur de l'economia per ser més competitiva".
Per la seva part, Hereu ha subratllat que "Un sindicalisme que és capaç de defensar una tesi de sacrifici per mantenir producció i llocs de treball és la millor expressió d'un sindicalisme responsable i valent", ha remarcat

Tots d'acord, excepte els de sempre: el sindicat CCOO, crític amb el pla de contenció, ha insistit a denunciar el "xantatge" de l'empresa als treballadors.

En qualsevol cas, una decisió molt encertada, de manera que s'aconsegueix un cercle virtuós:
es produeixen més cotxes (o furgonetes)
els treballadors treballen més
els treballadors cobren menys
les empreses guanyan més diners per repartir dividends
els treballadors compren més cotxes (o furgonetes)
els treballadors paguen impostos
els impostos serveixen per subvencionar empreses que s'estableixin aquí per produir cotxes (o furgonetes)

i torna a començar

No cal dir que el conseller Mena predicarà amb l'exemple.
"We are business friendly"

No comments:

Followers